Review: Alter Ego

Gepubliceerd op 21 januari 2018 om 13:52

De eerste review staat online!
Een review van niet zomaar een boek, namelijk: Alter Ego van de schrijfster Marissa Meyer (bekend van o.a The Lunar Chronicles), de bekendste YA-schrijfster van dit moment. Ben jij een fan van Marissa Meyer en ben je benieuwd naar wat ik vind van haar nieuwe boek? Lees dan snel verder!

Titel: Alter ego

Auteur: Marissa Meyer

Jaar: 2017

Aantal pagina’s: 400

Uitgever: Blossom Books

ISBN: 9463491155

Cijfer: 9,5

Flaptekst:

Zij wil wraak. Hij wil gerechtigheid.

De Rebellen zijn een groep jongeren met buitengewone vermogens en talenten, die is ontstaan uit een de ruïnes van een verpulverde samenleving. Zij waren degene die vrede stichtten, de chaos in orde veranderden en de maatschappij weer herstelden. Ze zijn dan ook een symbool van hoop en moed geworden - behalve voor de slechteriken die ooit door hen verslagen en verbannen zijn...

Nova heeft een reden om de Rebellen te haten, en wil maar één ding: wraak. Terwijl ze dichter bij haar doel komt, ontmoet ze Adrian, een Rebellen-jongen die gelooft in gerechtigheid, en in Nova. Maar Nova is loyaal aan iemand die aan allebei een einde zou kunnen maken.

Na een mislukte aanslag besluit Nova te infiltreren bij de rebellen. Ze probeert zoveel mogelijk informatie te verzamelen voor haar mede anarchisten. Maar niet iedereen lijkt dezelfde bedoelingen te hebben met haar informatie. Bij de rebellen ontmoet Nova Adrian. Adrian is de zoon van de leider van de rebellen. Adrian heeft ook een geheim dat niemand mag weten. Terwijl Adrian op zoek gaat naar antwoorden twijfelt Nova over waar ze nou echt hoort.

Omdat ik the lunar chronicles, ook van Marissa Meyer, super vond had ik hoge verwachtingen van dit boek. En die verwachtingen zijn zeker waar geworden. Dit boek vond ik zelfs nog leuker dan the lunar chronicles! Marissa Meyer is officieel mijn favoriete schrijver na dit boek.

Inhoud:

Het verhaal is goed opgebouwd en de wereld zit goed in elkaar. Het verhaal wordt van twee kanten verteld. Vanuit het perspectief van Nova, een anarchist, en het perspectief van Adrian, een rebel. Op deze manier kan je zelf bepalen aan welke kant jij staat. Het hele verhaal draait helemaal om de superhelden. Ze hebben de gaafste krachten en doen er de beste dingen mee. Voordat de rebellen de leiding op zich namen was het ‘het anarchistisch tijdperk’. Die periode had wat meer aandacht mogen krijgen maar het is wel in grote lijnen duidelijk wat er is gebeurd. Omdat het verhaal van twee kanten wordt vertelt is het nooit saai. Nova en Adrian hebben allebei hele andere levens dus je leest twee heel verschillende verhalen. Het hele verhaal speelt zich af in Gatlon city. Hoe het er in de rest van de wereld aan toe gaat komt eigenlijk niet aan bod. Wat ik echt super goed vond aan dit boek is dat er geen goed of slecht is. Aan het begin zou je dat wel denken natuurlijk maar hoe meer je van elke kant weet hoe meer je gaat twijfelen wie nou de echte schurken zijn.

Personages:

De belangrijkste personages zijn Adrian en Nova. Adrian is onzeker over zichzelf en zijn leven als rebel omdat hij zonder toelating bij de rebellen mocht vanwege zijn ouders. Alle andere rebellen moesten wel worden toegelaten. Adrian wil zich bewijzen door zich voor te doen als iemand anders. Adrian is uniek personage die veel meemaakt in dit verhaal. Het hele verhaal blijft hij eigenlijk hetzelfde, hij maakt geen grote veranderingen door, hoewel hij wel stoerder wordt. Nova is heel zeker van zichzelf. Ze weet wat ze wel en niet kan en waar haar loyaliteit ligt. Nova lijkt een echte schurk maar ze kan ook heel lief zijn. Nova is een beetje het buitenbeetje wat ik wel leuk vond om te lezen. Nova is in het verhaal vooral bezig de plek waar ze echt hoort te ontdekken. Verder zijn er nog een hoop andere personages. Je hebt het groepje van Adrian en het groepje van Nova. Allebei de groepjes missen een persoon waar door je niet helemaal mee krijgt hoe de sfeer in hun groepjes is.

Cover:

De cover geeft een heel futuristisch beeld weer die goed bij het boek past. Het kleuren schema is heel mooi. Ook de twee personen op de voorkant geven een mysterieus effect.

Ik vond dit een ontzettend leuk boek en heb er erg van genoten. Vandaar dat ik het boek een 9,5 heb gegeven, wat het zeker waard is! Heb jij het boek al gelezen?